مزایا و معایب CMS ها کد باز
نوشته شده توسط : طراحی سایت

امروزه بسیاری شرکت ها و ارگان ها به CMS های رایگان و یا opensource روی آورده اند بسیاری از متخصصان طرافدار و یا مخالف چنین کاری هستند ما در اینجا می خواهیم بدون هیچ طرفداری مزایا و معایب این نگرش را بررسی نماییم .


شاید می توان گفت علت اصلی رو آوردن ارگان ها و شرکت ها در بیشتر مواقع مقرون به صرفه بودن این سی ام اس(CMS  ها )می باشد ، بسیاری از این سی ام اس( CMS ها ) رایگان می باشند و دارای ماژول های خوب و کاربردی هستند همچنین بعضی از ماژول های که دارای قیمت برای این CMS ها هستند بسیار ارزان است . این در حالی است که CMS های تولیدی و بومی شده دارای قیمتی به مراتب گران و اضافه کردن امکانات آن برای مشتری ارزان تمام نمی شود . یک نگرش مخالفان CMS های رایگان و کد باز این است که این CMS ها به اصطلاح سطح پایین می باشند و نمی توان به آن ها دل بست  در عوض موافقان CMS استفاده آنها در ارگان و شرکت های معتبر جهان و ایران را برای نقض این صحبت آورده اند آنها از سایت های خارجی مانند سایت ایالت متحده ، بخش بزرگی از سایت شرکت بوش و سایت های داخلی مانند سایت زومیت (البته تا چند ماه پیش که با جوملا راه اندازی شده بود) سایت شهرداری ،  سایت مرکز آمار کشور و... نام می برند ولی مخالفان استفاده از این CMS می گویند که CMS ها امنیت لازم برای بالا آوردن سایت قوی و کارآمد را ندارند و امنیت آنها هر روز در خطر می باشد ، این امر چیز بدیهی برای موافقان استفاده از CMS ها می باشد آنها می گویند هکر های بزرگ برای مشهور شدن نیاز دارند که بر روی CMS ها بزرگ جهان تمرکز کنند .

/>

البته باید اذعان شود که CMS های کد باز همیشه در سایت های رسمی خود پچ های به روز در اختیار طرفدارن خود قرار می دهند اگر شما به سایت zone-h که مخصوص هکر ها می باشد و هکر ها دوست دارند بعد از اینکه سایتی را هک کردن در این سایت آن را ثبت کنند می بینید که چهCMS  کد باز و چه CMS بومی هر دو در این سایت بارها و بارها ثبت شده اند .  بنابراین بسیار حائز اهمیت می باشد که چه کسی با چه مهارتی سایت شما را نصب کند . متاسفانه بسیاری از CMS های کد باز توسط اشخاص غیر حرفه ای نصب می شوند و این خود باعث ایجاد باگ در سایت می شود همچنین این اشخاص نمی توانند امکانات مشتری را به طور کامل برآورده نمایند زیرا آنها نمی توانند برای CMS های کد باز ماژول از ابتدا برای آنها تولید نمایند در واقع باید جدای از اینکه آیا CMS کد باز خوب است و یا CMS بومی خوب می باشد به این نکته توجه داشته باشید که از چه گروهی برای ایجاد سایت خود استفاده می نمایید این چیزی است که شما برای انتخاب سایت خود نیاز دارید .

 





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: